Welcome to New-Zealand

Jaja, het is zover! We zijn geland aan de andere kant van de wereld! We hebben in dit prachtige land ondertussen al 3 dagen doorgebracht.

Op 4 oktober hebben we nog een paar uur in Hong Kong doorgebracht. We hebben een ferry naar een ander stadsdeel, het eiland Kowloon, gepakt en zijn daar door de duurste en misschien ook wel de drukste straat van Hong Kong gelopen. Er staan hier winkels van alle dure merken die je maar kunt verzinnen. Voor de meeste winkels stond een rij met mensen te wachten tot ze naar binnen mochten. Daarna zijn we met een taxi naar ons hotel gegaan om de koffers op te halen en door te gaan naar het vliegveld.

Het vliegtuig richting Nieuw-Zeeland vertrekt wat later dan gepland, maar we krijgen in het vliegtuig nog wel een heerlijke avondmaaltijd. Wel een gek idee om je avondeten om 11 uur ’s avonds nog te krijgen. Maar het smaakt er zeker niet minder om! Vajèn gaat na het avondeten en nog een verhaaltje lekker slapen. Dit keer slaapt ze tot aan het ontbijt, dus ze heeft een goede nacht kunnen maken. Eenmaal op de luchthaven aangekomen moeten we door de Border Security. Dit gaat er precies aan toe zoals je op Discovery Channel kunt zien. Wij hoeven gelukkig alleen maar onze bergschoenen te laten desinfecteren en mogen verder doorlopen. Het is even uitzoeken waar we precies onze auto kunnen halen, maar we zijn als snel op weg naar ons eerste huisje in Whitford – Auckland. Het links rijden is wel een uitdaging, maar ook dit heeft Artjan snel onder de knie. Aangezien iedereen erg moe is, gaan we snel wat eten en op tijd slapen.

Zaterdagochtend hebben we erg lang uitgeslapen en konden we heerlijk in het lentezonnetje buiten eten! Vajèn is nog erg moe, dus zij gaat ’s middags nog even naar bed en Artjan moet nog wat werken. Wanneer we allemaal weer wakker en klaar zijn, stappen we in de auto richting Auckland. Daarvandaan pakken we de ferry naar het stadje Devonport. Dit is een klein stadje met gezellige straatjes en ‘Mount Victoria’. Op deze ‘berg’ krijgen we een mooi uitzicht over Auckland. We merken dat de lente hier net begonnen is, ’s avonds is het nog erg fris buiten. We gaan snel terug naar ons huisje om weer op te warmen.

Op onze laatste dag in Auckland gaan we de stad verkennen. Een hoogtepunt in deze stad is de ‘Sky Tower’; een uitkijktoren van 328 meter hoog. Volgens Vajèn te vergelijken met de Euromast in Rotterdam. Ook hier kan je met een lift naar boven om van het mooie uitzicht te genieten. Je zou ook de ‘Skyjump kunnen doen, maar dat laten we even voor wat het is. Nog even snel wat boodschappen doen en daarna lekker in het huisje eten. Morgen gaan we op weg naar onze volgende bestemming.